‘Klanttevredenheid’ Singapore gedaald

Lees verder op>>> www.greenwoodtravel.nl

SINGAPORE – Uit een onderzoek is gebleken dat toeristen dit jaar minder tevreden waren over Singapore ten opzichte van 2011. Het onderzoek werd uitgevoerd door Singapore Management University. Hierbij werden 2.500 toeristen gevraagd om een beoordeling te geven over de attracties, hotels en touroperators in het land. Deze beoordelingen werden omgezet in punten.

Op een schaal van 1 tot 100 scoorde de toeristische sector dit jaar 70 punten. Het jaar ervoor kreeg de sector 73,5 punten, wat een daling van 4,8% betekent. De tevredenheid over de attracties daalde met 4,6%. Hierbij werden attracties als Universal Studios Singapore, Singapore Zoological Gardens en andere parken op de eilanden beoordeeld. De tevredenheid over hotels en touroperators daalde met 8,2% en 6,5%. De sector van levensmiddelen en dranken steeg met zo’n 0,4%.

‘Waarschijnlijk hebben toeristen teveel verwachtingen van Singapore’, zegt Caroline Lim, werkzaam bij Singapore Management University. ‘Maar als we proberen om de verwachtingen te verlagen, kan dat gevolgen hebben voor de concurrentiepositie van het land. Het is dus maar de vraag of we de verwachtingen moeten veranderen’.

Bron: Reisgraag.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: