Nederlandse markt groeit voor Thailand

Lees meer op >>> www.greenwoodtravel.nl

Het Thais Verkeersbureau in Amsterdam organiseerde op dinsdag 25 september een workshop voor reisagenten en touroperators. De bijeenkomst in het statige NH Grand Krasnapolski Hotel midden in Amsterdam was het logische gevolg van een Europese roadshow die Tourism Authority of Thailand in september uitvoerde. Voor en na de grootste reisbeurs van Frankrijk (Topresa in Parijs) werden diverse landen aangedaan, waaronder Nederland en België.

27 toonaangevende suppliers
Met de vertegenwoordigers van TAT reisden bijna 30 vertegenwoordigers van hotels en resorts en DMC’s (incoming agents) mee om informatie te verstrekken aan deelnemende reisagenten en touroperators. De bijeenkomst begon met aperitief en Thaise hapjes waarna Harry Betist, directeur van het Thais Verkeersbureau, het aanwezige Thaise management van TAT introduceerde. Mevrouw Juthaporn Rerngronasa (verantwoordelijk voor internationale marketing Europa, Africa, Midden Oosten en Noord- en Zuid-Amerika) werd vergezeld door mevrouw Pataraporn Sithivanich uit Parijs (directeur Frankrijk en Benelux) en de heer Tanes Petsuwan (directeur Europa, Afrika en Midden-Oosten). Laatstgenoemde nam met behulp van een Powerpoint presentatie de aanwezige reisagenten en touroperators in vogelvlucht mee door Thailand.

Nederland groeimarkt voor Thailand
Petsuwan begon de presentatie met een update over de stand van zaken in de Nederlandse markt. “Nederland is een belangrijke markt voor ons, die in 2011 een plus van 3% liet zien. In deze economisch wat moeilijkere tijden is dat uitstekend natuurlijk. 189.000 Nederlanders bezochten ons land, waarmee Nederland qua bezoekersaantallen de 7e markt in Europa is met een marktaandeel van 3,84%. Voor 2012 is de stand tot en met de maand augustus 136.000 Nederlandse bezoekers een plus van 1%. Het zou mooi zijn als we dit jaar de 200.000 bezoekers aantikken”, gaf Petsuwan aan met een knipoog. In het vervolg van de presentatie kwamen alle regio’s van Thailand aan bod en vroeg hij speciale aandacht voor een tweetal nieuwe shoppingcentra’s in Bangkok: Asiatique aan de rivier en Terminal 21, een moderne centrum waarbij iedere etage aan een land gekoppeld is. “Een must voor shopaholics”, aldus Petsuwan, die zelf regelmatige bezoeker is.

Investering in Phuket International Airport
Mevrouw Rerngronasa, die inschat dat ca. 30% van de Nederlanders via retail en touroperators boekt, belichtte tijdens een kort interview met Travelution de strategische beslissing om in 2013 te focussen op een vijftal nichemarkten: familie vakanties, golfreizen, wellness & medische toerisme, honeymooners en ecotoerisme. “Zeker de Nederlandse toerist vind duurzaamheid en de natuur van groot belang bij de keuze voor een vakantiebestemming, zo is onze ervaring. Wij zullen de natuur en het behoud ervan steeds vaker centraal stellen in onze marketinguitingen.” Last but not least was er aandacht voor de bereikbaarheid. “De komende 2 jaar zullen we veel geld investeren in de internationale luchthaven van Phuket. Met name de infrastructuur en terminals zullen worden uitgebreid, omdat de luchthaven steeds belangrijker wordt door directe internationale vluchten.”

Bron: travelution.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: