Veelzijdig Kanchanaburi – meer dan alleen de Dodenspoorweg

Lees meer op >>> www.greenwoodtravel.nl

De brug over de River Kwai is bekend voor de vele films en boeken waarover hier gesproken wordt. De brug maakte deel uit van de “Dodenspoorweg” richting Birma. Tegenwoordig is dit natuurlijk een trekpleister voor veel toeristen, waaronder ik.

Feesten in Thailand is leuk, maar ik wilde meer zien van de geschiedenis van het land en zodoende kwam ik in Kanchanaburi terecht. Ik wist op dat moment nog niet dat er veel meer te zien en te doen was.

Naast de spoorlijn en de bijhorende musea staat Kanchanaburi ook bekend om de Tiger Temple, het nationale Erawan park en de olifanten.
Ik ben zelf niet naar de tijgertempel geweest, inwoners vertelde mij dat de dieren niet zo goed behandeld werden en alles er op gericht was om meer winst te maken. Daarnaast gaven ze ook aan dat er kleine reservaten waren waar ook tijgers te zien waren, maar veel minder en dat ze niet altijd welpjes hebben, dus je moet wel goed gokken. Nou, dierenvriend als ik ben, besloot om te gaan gokken.

Uiteindelijk kwam ik bij een klein reservaat uit met welgeteld 6 tijgers, niet veel, maar goed genoeg voor mij! Ik heb ooit met leeuwen gewerkt, dus je kunt je wel voorstellen dat dit wederom hemel voor mij was!

Erawan nationaal park is een reservaat met adembenemend mooie watervallen, ze liggen op zeven hoogtes, dus je moet wel flinke stukken lopen wil je ze allemaal zien. Je kunt bij de watervallen zwemmen of een “natuurlijke” fish massage krijgen!

Iedereen die het woord “Thailand” hoort weet dat ze hier vanalles kunnen met olifanten. Ze laten olifanten kunstjes doen, maar je kunt ze ook berijden. Nou die olifanten shows vond ik wederom niets, een olifant in een break-dance houding is niet gezond als je het mij vraagt, maar badderen met olifanten vond ik wel geweldig!

Ik ging naar Kanchanaburi voor een beetje geschiedenis, maar heb misschien nog wel meer geleerd van de thaise gebruiken en cultuur.
Toeristen komen voornamelijk voor de brug, maar eigenlijk is er veel meer te doen. Natuurlijk zijn deze activiteiten ook in andere delen van Thailand te doen, maar ik deed ze zonder dat er veel andere toeristen in de buurt waren. Dat is mij heel veel waard.

Bron: Reiskrantreporter

Geef een reactie

