Badjas

‘Weet u misschien waar uw badjas is gebleven?’ vroegen ze mij bij het uitchecken aan de balie van het prachtige Thai Garden Resort in Pattaya. Had ik per ongeluk buiten laten liggen, bij het zwembad!

Hotels controleren steeds strenger, want diefstal door de gasten uit hotelkamers is een probleem dat uit de hand dreigt te lopen.

Hoteliers klagen steen en been.
Bij een vriendin, die in het Zuid-Franse stadje La Tour-sur-Orb gastenkamers verhuurt in een oud château, verdween een schilderij uit een van de logeerkamers. Eenvoudig meegepikt door een van de gasten! Mijn vriendin, die kennelijk een antenne heeft voor onraad, vertrouwde het van meet af aan al niet en had bij aankomst het autokenteken van de betreffende gast genoteerd. Binnen de kortste keren had de gendarmerie de stelende klant opgespoord. Met de nodige verlegenheid en excuses bracht hij het schilderij de volgende dag onbeschadigd terug. Wat een afgang!

Handdoeken, kleerhangers, douchematten, zelfs wekkers, haardrogers en telefoontoestellen, tot en met televisies verdwijnen van hotelkamers, gestolen door de gasten!

Aan de balie van het sfeervolle Thai Garden Resort, een oase van rust die wordt gerund door de Nederlander René Pisters, hoorde ik dat het hotelpersoneel zelf opdraait voor de kosten als er eigendommen van het hotel verdwijnen uit de kamers.

‘Geachte gast! Mocht u in de hotelkamer iets aantreffen dat u als souvenir zou willen meenemen naar huis, neem dan even contact op met de receptie. Daar kunt u deze artikelen eenvoudig aanschaffen, tegen een redelijke vergoeding’, zo las ik in mijn hotelkamerbrochure.

Zeepjes, kammetjes, flaconnetjes met shampoo, tandenborstels, naaisetjes voor losgeraakte knopen, scheergerei, oorwatjes, van dat wegwerp-hotelspul neem ik zelf ook wel eens wat ongebruikt mee in mijn koffer, want op reis weet je vaak niet hoe het is gesteld met de luxe in het vólgende hotel. Hoe denkt u daar over? Is er wel eens per ongeluk een badjas van het hotel in uw bagage aangetroffen? En toen? Verdween er wel eens wat uit uw kamer dat beslist niet van het hotel was? Werd dit door het hotel correct opgelost? Mail mij uw ervaringen met hotelkamers, liefst vandaag nog, naar checkpoint@telegraaf.nl
Door Jos van Noord

Bron: Telegraaf.nl

Geef een reactie

